Kontakty

Jak správně meditovat?



O meditaci se mluví stále více a ne každý ví, co si pod tímto pojmem představit. Co je cílem meditace? Meditace (nebo též "rozjímání") vás má především uklidnit. Tedy zklidnit vaši mysl.Zní to až banálně, ale kdo má s meditacemi zkušenosti, dobře ví, že je to naprosto zásadní téma. Jakmile si jednou dopřejete (třeba právě díky meditaci) blahodárný klid, zjistíte, že toho o moc víc v životě nepotřebujete. K tomu nabádaly již staré duchovní školy, systémy a směry.

Pro praktikování meditací nepotřebujete žádného lektora, který by vás jimi provedl. Začít s nimi můžete i sami doma. Stačí vám klidné místo, kde nebudete rušeni svým okolím. Samotná meditace je vlastně setrvání v tichosti a absolutním klidu. Proto ji můžete provozovat všude, kde se cítíte dobře a kde je klid. Meditačních technik je celá řada, ale vy jednoduše zkoušejte, pozorujte, hrajte si a věřím, že najdete tu, která vyhovuje právě vám..

Pro začátečníky je obtížné, setrvat v klidu třeba jen několik vteřin. Začnou se vrtět, myšlenky jim kmitají v hlavě jedna přes druhou a po pár minutách meditaci vzdávají. Nikdo však po vás nechce, abyste rovnou meditovali třeba půl hodiny či hodinu. Začněte několika málo minutami, ale hlavně se k meditacím pravidelně vracejte. Udržet klid v době, kdy jsme od rána do večera tlačeni k výkonu, rychlosti, zbrklosti a masírováni negativními zprávami z celého světa, není úplně jednoduché. Brzy zjistíte, že není možné být v neustálém stresu a večer vše zachraňovat pětiminutovou meditací.

Uvědomíte si, že řadu stresových situací zažívat nemusíte a nechcete. Vyhnete se tak dnes již poměrně častému syndromu vyhoření. Pokud i s přispěním meditací pochopíte, že nemusíte každý večer zapínat televizi a poslouchat zprávy, upoutávky, reklamy, nekonečné seriály apod., pak sklízíte ovoce právě za čas strávený meditací. Zlepšíte tak své soustředění, trpělivost a hlavně onen zmiňovaný klid v duši i v hlavě a tím pádem po celém těle.

Jestli chcete, aby se vám celkově dobře vedlo, máte možnost využít meditaci jako nápravný prostředek k negativním zvyklostem vašeho dosavadního života. Tak si můžete skutečně prodloužit život a regenerovat organismus. Jsou známé případy, kdy meditace pomohla lidem vyléčit chorobu, kterou klasická medicína považuje za nevyléčitelnou. Jak je to možné? Meditace vede ke zklidnění celého organismu a každý, kdo ji využívá, se postupně dopracuje k lepšímu zdraví. Dokonce jsou známy i případy, kdy lidé s obezitou hubnou díky meditaci a naopak podvyživení jedinci přibírají na váze.

Zkrátka, pokud jste se rozhodli vstoupit na cestu meditace, vybrali jste si tu nejlepší cestu, kterou vaše tělo ocení a díky níž si prodloužíte svůj život.

Meditaci zvládne opravdu každý a doporučují ji dokonce i lékaři jako vysoce účinný prostředek ke zvládání stresu a eliminaci úzkostných stavů. A jak tedy meditovat?

Je třeba docílit umlčení mysli, protože když je mysl zticha, můžeme zažít vnitřní klid. Jednoduchý způsob vstupu do meditace je pomocí dechu. Nejprve se posaďte tak, abyste byli v pohodlné poloze. Pokud možno, nekřižte při meditaci nohy ani ruce. Obraťte se ke svému dechu a pozorujte každý nádech a každý výdech.

Vydržte v tomto stavu co nejdéle. Pokud se vaše mysl začne přesouvat mezi myšlenkami a vy budete opět pohlceni jejich přílivem, obraťte se zpět k svému dechu. K tomu si můžete pustit nějakou lehkou meditační hudbu, o které si řekneme někdy později.

Dokud vám bude příjemně a budete mít dostatek času, užívejte si meditační stav, protože meditace je prostředkem k vyvážení našeho fyzického, duševního, emočního zdraví a pohody. Vždy si vzpomeňte na babičky a dědečky, sedící před svojí chaloupkou i celé odpoledne. Co myslíte, že dělají? Rozjímají neboli meditují, jen většinou nevědomě. Oni to berou jako odpočinek, ale vy můžete být o krok vpředu, protože v tomto okamžiku jste získali podstatné informace pro svůj duchovní posun.

Mnozí jste četli již kultovní knihu "Moc přítomného okamžiku", kterou napsal německý filozof a duchovní učitel Eckhart Tolle. A co myslíte, že prožíváte během meditace? Právě přítomný okamžik. To je ta zmiňovaná moc přítomného okamžiku, to je ten kvantový posun a kvantový skok. Právě kouzlo klidu a přítomného okamžiku má obrovskou sílu. Vaše božství a všechna moc spočívá právě v tichu, které můžete docílit nejlépe meditací.

Meditace má mnoho výhod, které mohou ovlivnit váš život. Určitě se ptáte které to jsou a s klidným svědomím vám mohu odpovědět:

  • Sebepoznání a sebepoznávání
  • Regulace negativních emocí
  • Redukce stresu
  • Vytváření vnitřního klidu
  • Přitahování prosperity do života
  • Aktivace čaker neboli energetických center
  • Ovlivňování a aktivace dvanácti dvojvláken DNA
  • Celkové zlepšení života
  • Zmírnění úzkostných stavů
  • Zvýšení životní energie
  • A mnoho dalších

Každá meditace též ovlivňuje vaše čakry, ale můžete využít i speciální meditaci na čakry, k čemuž vás určitě vaše podvědomí postupně dovede. Velmi prospěšné jsou také orgánové meditace, zaměřené na podporu správných funkcí našich tělesných orgánů. Pro zájemce jsem některé meditace vytvořil a najdete je v části věnované meditacím, případně můžete využít pouze meditační hudbu bez mluveného slova.

V žádném případě nelitujte času, který meditacím budete věnovat a dovolte si trávit v tichosti a v přítomném okamžiku více a více času. Děláte to pro sebe. Pravidelným tréninkem si postupně vytvoříte návyk a stanete se doslova fajnšmekrem na meditační techniky. Potom budete moct využít i některé speciální meditace s určitým zaměřením.

Přeji vám, abyste se meditačními technikami propracovali k mnohým tajemstvím svého nitra, které vám přináší mnoho zajímavých poznatků.


Další články